Mammaträning

Igår mötte Arvid och jag upp en vän och hennes son på Friskis & Svettis där vi körde ett välbehövligt pass, med allt från “aerobic-moves” till träning med hantlar. Väldigt kul och skönt. Arvid tyckte också att det va väldigt roligt att ligga på golvet och kolla på mamma som sprattlade med armar och ben. Han höll sig lugn hela passet så jag kunde få ut max av det.

Idag var det dags igen. Vi gick upp till Berga där vi körde ett väldigt hårt utomhuspass. Jag va svettig redan när vi kom dit, då det är en snabb promenad på 5 km. Passet bestod av mycket upphopp, plank-övningar och armhävningar. Exempelvis så körde vi set om 45 sek armhävningar, sedan 45 sek planka, 45 sek knäböj och 45 sek upphopp, utan vila och flera set i rad. Träningsledaren sa att vila kan vi göra i plankan! Sedan när var plankan en viloposition!!?? Arvid sov sött i sin vagn hela passet, så det fanns ingen ursäkt att avbryta träningen.

Efter passet tog vi en välbehövlig paus med  kaffe i kyrkans café som ligger bredvid där vi tränar. Efter lite amning gick vi hem de 5 km igen. Känner redan nu att jag kommer ha väldigt svårt att gå imorgon. Härligt!

/Linda

One thought on “Mammaträning

  1. åhh va skoj:))jag var ute på löprunda idag…jobbigt men som du säger härligt:))) ses på lör,kram

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>